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Crisp
für Objekte und Live-processing
29. 3. 2006 MIBEM Festival
Fundobjekte aus australischen Stadt- und Landschaftsräumen (Fläschchen, Zapfen,
Zweige, verrostete Bierdose, Metallplane, Pflanzensamen...) werden mit einem Miniaturmikrofon
bespielt und elektronisch transformiert. Über eine Kamera werden die Bewegungen der
Performerin in den Transformationsprozess miteinbezogen. Ein Tischtheater' aus
feinen Klängen entsteht.
Berlin sound artist Kirsten Reese's contribution was a short piece in which she sat at a
table gently touching a variety of very closely miked glasses, bowls and other
everyday objects. These sounds were processed via a laptop using morphing and
delay to layer the sound. The work makes the most of a brilliant PA that can convey
every nuance of even the lightest fingering of an object, creating a haunting intimacy
that negates the physical distance between listener and performer and makes music
out of the ordinary.
Chris Reid, RealTime issue #85 June-July 2008 pg. 45
>> Audiomitschnitt Melbourne Iwaki Auditorium
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